Housemate pengotor?!



Assalamualaikum and good afternoon. I am actually makin hari makin busy right now but i'm not on my fucking mood to do my works/assignment that fucking make my head dizzy so i opened up my mac and tetiba rasa macam nak update blog cause blogger got a new template and i'm sooooooooo in love with it. So let's get started.

Actually i live outside the college. Just rent a room with my two friends . Okey lah my house ada 7 rooms 2 toilets and 1 3seat sofa, refrigerator, 3 big shoe racks, and washing machine. Oh ya and also wifi provided (THIS IS MUST!). As for my room (triple room) cost RM550 (RM137.50 per head) is so cheap cause we have a standing fans and AIRCONDITIONER. I love aircond soooo much. Other 6 rooms are for two people also got aircond and fans. Boleh tahan ramai lah , boleh tahan bising lah, boleh tahan pengotor jugak lah. 

Why? Cause kekadang tu, sampah dah penuh plastik but they didn't throw it away duh ! OMG sumpah geli-geleman aku. Dah tu bersemut lagi . Dah satu kerja pulak nak kena spray . Sorry ya semut-semut sekalian. Aku memang anti sikit dengan benda macam ni. Paling tak boleh blah, aku taktau la setan mana yang buang dia punya sampah dalam tong sampah luar bilik aku . Ya allah sumpah aku taktau nak cakap macam mana weh . Seriously guys? Hampa budak degree kot D.E.G.R.E.E ! Bukan budak tadika . Aduh macam ni ke korang dekat rumah? 

Second, kalau aku tak cuci toilet tu, memang haram lah depa nak volunteer nak cuci. Rambut luruh berlambak sampai nak tutup dah lubang salur air tu pun tak boleh ke? Bukan nak cakap aku ni rajin cuci ke bajet rajin ke apa, cerita dia kat sini kalau aku tak cuci toilet tu, memang sampai berkulat naik lumut apa semua tu la? Since our house takda pantri so they throw their sisa makanan in the toilet bowl and then flush it away . Dude, ingat stain tu hilang ke lepas flush? Tak doh. Melekat keliling toilet bowl tu. Aku memang takmasuk dah toilet tu. Aku memang guna toilet yang aku cuci tu je . Sebab aku nak tengok ada orang lain cuci toilet tu ke tak sebab cleaner dah tak datang langsung.

Third, bahan basah yang diorang punya dah layu, tumpah apa semua bukan reti nak buang . Lagi ditinggal dalam fridge tu sampai orang lain nak letak barang basah pun tak boleh . Paling tak leh belah, skin care dia pun taruh dalam tempat beku . Mengucap panjang aku tengok weh. Buat macam dia punya pulak fridge tu . Panas weh panas mata and panas hati duduk dengan orang pengotor macam ni . Aku dah penat tulis and tampal notis dah . Tegur nanti tarik muka la apa la . Makan tumpah bukan reti nak sapu terus . Di tinggal macam tu je. Ingat aku orang gaji hang? Kalau di bayar aku nak la jugak . Ni buang karan ja.

So anyone yang ada masalah housemate pengotor jugak? Comment down below  pls. :D

Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Big Galley's Cafe Review

Alhamdulillah !