STRESS (BUSY, ELNINO AND BALA TENTERA BERGIAT AKTIF)



Assalamualaikum. Well aku rasa makin berhabuk blog aku . Sejak masuk jaa semester 2 busy aku makin menjadi-jadi . Kalah menteri yang busy memerintah negara. Goodjob Nisa . Dah tak lama dah nak habis semester baru hang nak update entry? Haih *tepuk dahi*

Okey dalam entry nie aku nak cakap tentang 3(yaka?) isu seperti tajuk diatas. Tolong ah Nisa . Pahal hang nak formal sangat? L.O.L . Orang yang emosi macam gambaq kat atas saja lagu nie. Cakap macam puting beliung. Tah apa apa mereben.

1) Busy dengan projek akhir semester?

Emm. Ala semua orang busy kan tiap kali hujung-hujung semester. Ala rilek ah. Sorry ah bro and sis, pada pendapat aku laa kan, semua budak-budak arts yang paling busy. Sebab aku budak arts so aku backup laa budak-budak arts . Hahahahah *gelak syaiton*. Bukan apa, kalau diikutkan result analysis yang aku buat, memang budak arts paling busy. Pi balik studios, pagi petang siang malam siapkan projek. Kalau untuk kos aku, which is Cinematography aka Film Studies, kami busy dengan shooting (short film). But this semester, our third year senior have to handle our big event (Mini Film Festival *MFF*). Eventhough unit aku takdak laa kerja berat sangat as a publicity unit yang kerjanya asyik promote promote and promote about MFF tapi other assignment still tough for us (1st Year Student). In this semester aku dapat belajar banyak benda yang kadang-kadang tu aku sendiri tak ingat benda apa. Hebatkan aku? Hahahahaha. 

My senior said "Ko jangan pikir stress ko je. Ko kena pikir semua orang tengah stress, tengah busy macam tak cukup kaki and tangan untuk jayakan event terbesar kita. Watch and learn more cause so soon you guys will be in our place". Em . Betul jugak tu. Belajar and kutip ilmu sebanyak yang mungkin . Sebab start daripada batch aku, kami akan ada Internship on our 4th semester. OMG . Aku rasa macam nak mintak mummy tolong je . Kerja dengan kawan dia as editor . In shaa Allah. 


So I will proceed to the next topic....


2) Fenomena El Nino?

Aku rasa tak perlu kot aku nak explain sebijik-sebijik pasal El Ninoninoninonino nie kan? Aku jenis yang kuat berpeluh . Seriously . Even pagi-pagi aku jalan kaki dari kolej nak ke studio dah berpeluh-peluh . Tudung/shawl yang aku pakai tu basah . Kadang-kadang aku jeles dengan orang yang pagi-pagi buat kerja tak berpeluh . Haiyoo . Rimas tau rimas? Serious aku tak suka cuaca panas . Hello hang lahir kat Malaysia yang beriklim khatulistiwa dah 19 tahun 8bulan baru sekarang nak merungut panas bagai? Ini bukan dosa ka apa okey . 

Ini fenomena El nino . Panas melampau . Sampai ada satu tahap tu sampai aku rasa macam nak pitam . But alhamdulillah studios sentiasa sejuk dengan aircond . Hihi thank you . Selalunya bila kita dah berpeluh nie, kita akan cari air kan? Aku memang tiap-tiap hari akan bawak sebotol air mineral 1L . Dan selalunya tak habis . Hahahahaha . Liat benar minum . Sebab kat uni ada belambak mesin air RM1 . Sapa tak tergugat weh kalau ada air tin revive rm1 sejuk dik dik . Hahaha . Tapi aku tengah cuba balik nak minum air mineral at least 2L sehari . Untuk permulaan . 


Last but not least topic...

3)Bala tentera bergiat aktif di muka?

Haaa yang nie topic hangat . Dan kalau boleh aku nak mintak pendapat laa tentang masalah nie . Aku selalunya kalau nak datang bulan, seminggu-2minggu before muka aku akan naik jerawat batu . Before this satu atau dua ja . Tapi sekarang nie dah naik 2kali ganda . OMG . Sumpah sampai mata aku dah macam bengkak kena sengat dah . Aku buat kesimpulan maybe lately pemakanan aku dah tak terjaga dek busy dengan shooting or editing or busy menghafal untuk assessment bahasa perancis. Plus dengan cuaca panas yang buat aku berpeluh dan muka aku berminyak . Sekarang nie pencuci and scrub muka aku memang setia dengan ST.IVES . 

Alhamdulillah muka aku memang okey sangat sejak aku pakai semester lepas . For moisturizer/makeup base aku pakai HADA LOBO SPF50 yang nie pun okey sebab dia cepat serap and tak oily . Selalunya tiap-tiap malam aku akan pakai kayu manis sebab aku ada resdung yang entah aku sendiri taktahu tahap dia teruk ke tak. Can anyone suggest any traditional tips untuk hilangkan parut and jerawat batu?


So i think that's all for today's entry . Next entry in shaa allah sebelum/selepas raya. See you next time . By the way, this is my first music video assignment . Maybe it's not 100% copied but we tried as much as we can to make sure this project berjalan dengan lancar. Pst ! Nak tahu berapa banyak group aku dah habiskan duit untuk buat music video nie? 



Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Big Galley's Cafe Review

Alhamdulillah ! I Will Be Graduating at The End of This Months !