Big Galley's Cafe Review



Assalamualaikum salam 1 malaysia salam unimasku sayang . Muahahahaha . Tetiba rindu unimas agaknya . BRC chic chic boom boom . Ya allah , aku harap sangat nanti aku dapat rumah ground floor . Takdak kudrat den nak ngangkut bagasi den yang banyak nanti. Amin. Okey back to main topic, em . Haa . Macam tajuk dia laa kan? 2016 nie, Big Galley's Cafe laa first cafe' yang aku jejak sesampainya aku di alor setaq. Lol .  

Fazeera whatsapp dekat group bagitau yang si Sarah ajak keluaq pi makan . Tapi macam biasa laa . Tiap kali plan tak kiqa laa sebelum tarikh tu ka , even sampai dalam kereta pun kami still lagi dengan masalah "Tak-tau-nak-pi-tang-mana" . Sebab bila sorang suggest , yang lain be like "Aku okey ja.Aku on ja. Aku ikut hampa ja" . LOL . Aku taktau sampai bila masalah nie dapat diselesaikan. Mungkin bila masa kami semua dah kahwin ada anak 3 4 orang baru dia dapat decide kat mana nak jumpa . So hasil daripada perbincangan kali pertama, cancel . Tunda pi next day . Yang bestnya si Fazeera nie ayat dia yang aku takleh lupa sampai sekarang laa "5.30pm sharp okey!" . Alih-alih pukul 6pm baru kereta dia masuk parking depan cafe tu. Nah aku selitkan bukti dia janji nak jumpa pukul 5.30pm depan Big Galleys Cafe . 





Okey first time langkah masuk kafe nie and i was like "Okey okey . Gua suka design gini . Walamak ! Gua suka gila meja nie . Kerusi nie pun gua suka. Ambik wak balik buleh dak?". Hipster habis design dia . 


Credit to Big Galleys Cafe

Masa tengok ja interior cafe nie terus aku tau semua nie custom made . Rak-rak tu dengan meja dekat rak tu yang aku berkenan sangat . Disebabkan kami sampai awal laa jugak, masa tu tak dak customer lagi . Memang kaki laju jaa nakpi dekat meja tu . Alih-alih mentari menyinari ruangan tu . So decide duduk meja lain . 


Menu's that they serve.
 (Credit to lubukmakan.com)

Aku ambik gambar dari lubukmakan.com . Sebab masa pi hari tu terlupa nak snap gambar . Actually aku tak expect pun nak buat review-review nie . But since dah pi , macam rugi pulak kalau tak buat review. Disebabkan masa aku dekat Sarawak tiap kali keluaq pi mall mesti makan fast-food (KFC yang selalu sangat aku makan) so balik nie aku decide nak makan Spagetti Bolognese + Captain America's Drink. Walaweh nama ayaq dia . Sapa yang die-hard-fans Avengers boleh laa try order Avenger's Drink. Ada Thor, IronMan and Hulk. Sebab aku minat Captain America aku order yang tu laa . Sapa yang tak makan western food, dont worry okey . Malaysian Delight still ada . Tapi aku rasa peratus orang yang tak makan western tu hujung kuku jaa kan . Hahahahahaha. 


Spagetti Bolognese in the house yow !
My dinner for that day . Serious sedap . 


Our dinners. 



Nie sementara tunggu makanan sampai . Kita selfie dulu yuk!
Hm . Pajira, aku taktau apa yang hang cuba buat, 2k16 punya official pose
ka weh? Mian, after edit guna VSCO muka hang lesap . Muahaha.


Haa . Nampak dah muka hang .

Okey motif utama aku selit gambaq minah kesayangan aku nie sebab nak tunjuk kat hampa-hampa semua poster kat belakang tu . Masa first time nampak poster nie aku macam "Pahal ada poster Avengers ni? Husnuzon. Mungkin owner dia die-hard-fans Avengers . Lepas tengok menu board tu baru aku faham sebab apa ada poster nie . Pity me !



Hai afiqah . Minah nie macam gam gajah dengan aku. Melekat selalu
dari form1 sampai laa umur 20 dah tahun nie.

Tapi sorang lagi minah kesayangan aku takdak kat sini masa nie. Tudia laa jiekah . Lambat sangat balik . Hahaha . Dengan wajiaqnya kami hantaq gambaq selfie dekat group saja nak bagi dia jealous . Hehe . 


Depan cafe pun boleh gais . 


Anything about Big Galley's Cafe such as menu's ka apa semua you guys can find them on Twitter:@BigGalleysCafe. On FacebookBig Galley's Cafe or on Instagram : @biggalleyscafe. Just tengok gambaq pun aku terliuq . So thats all for my review about Big Galleys Cafe . Upcoming review is about korean culture cafe . Bye !





Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Alhamdulillah !