Semester Break Activities





Assalamualaikum. Happy wednesday guys. Okey memandangkan aku dalam semester break, this time bolehlah nak update banyak sikit even tak banyak mana sangat pun . Okey semester break . Semua student paling tak shabar-shabar bila dengar words nie. Ya dak? Sapa yang cakap dak tu aku doakan malam nie dia tidoq mimpi transformer makan dia. Honestly, benda pertama yang aku tengok dekat kalendar akademik of course laa semester break dates. Dalam kepala automatik many activities that I want to do during semester break. Salah satu dia , makan, tidoq , jadi chef , jadi bibik , kemas rumah , update blog, tengok shawl tutorial , layan RM / kdramas and lepak dengan bestfriends aku.


1. MAKAN
Haaa yang nie yang paling penting. Sebab aku nie jenis yang memilih sikit bab-bab makanan nie. Tekak memilih, perut pun memilih. Honestly, masa aku dekat sarawak, aku makan tak banyak sampaikan berat turun 4kg bro ! Ini bukan cobaan . Ini betul-betul punya. Sebab apa? Hari tu kan satu Malaysia jerebu, dekat Kota Samarahan boleh tahan tinggi bacaan IPU dia . Aku jenis yang cepat dehydrate sebab tu aku xsuka cuaca panas. So sepanjang musim jerebu tuu aku memang kelek air masak/mineral jaa . Boleh katakan sehari aku minum almost 3liter. Bila perut penuh air memang automatik laa selera makan takdak . Aku memang jenis wajib breakfast. Kalau tak breakfast memang macam orang tak betul. Cepat mengantuk dalam kelas . Mostly aku gantikan lunch dengan brunch . Lepas kelas petang, aku pi Student Pavillion and order nasi goreng. Memang tiap2 hari macam tu . Kalau harini nasi goreng daging, besok aku makan laa nasi goreng pataya ka. Hahahaha . So bila semester break nie, aku dah senarai makanan yang aku nak makan. Lepas touchdown Penang International Airport haritu, maksu bawak aku pi makan dekat area Seberang Prai. Aku rembat sambal sotong dengan ikan bakar. Kebuluq pi tera mana pun aku akan makan xlebih dari 3 lauk . Hahaha . Esoknya, aku masak asam pedas ikan kembung . Ya Allah nikmat gila weh . Hahahah . Almost dua minggu balik nie, macam-macam dah aku sumbat . Ingat esok nak buat kek batik laa . Kempunan gila . Hehe.


2.Layan Running Man/ Kdramas
Haa yang second wajib . Rancangan wajib family aku tengok . 4 bulan sakit jiwa and otak dengan assignment,presentation,project balik cuti nie kita bergumbira laa kan? So bila tengok Running Man, boleh buat aku gelak macam orang gila sikit . Lupa masalah yang memberatkan kepala otak . Tapi jangan laa gelak serupa langsuir . Kang bakal mak mertua dengaq terus direjectnya buat menantu . Okey Kdrama yang aku duk tengok , Moorim School . Itu pun sebab TERtengok masa aku dekat rumah tok. TERbukak siaran KBS . Haaa . Ada pulak Lee Hyun Woo dengan Lee Hongbin (VIXX) memang melekat terus laa aku . Hehehe . Plus, jalan cerita dia pun best. Pasal martial art . Aku nie suka sangat dengan genre action . Tambah-tambah martial art. Daebak bak hang ! Aku anggap sesi nie sesi aku belajaq apa yang aku belajaq semester lepas. Aku perati what kind of shot that they use, camera movement, actor behavior. Kira macam tengah buat research laa . Sebab semester depan subjek tough-tough belaka such as Videography,Directing,Editing and so on . This BIG 3 are the most important thing in film industries. Haihhh . Nanti nak jadi Director laaa >< (mood berangan).


3.Lepak dengan BAEs
Yang nie aku takmau hurai panjang . Cukup sekadar aku kongsi gambaq. Sebab aku lepak dengan depa-depa nie jaa . Well , tak sangka dah 8 tahun kami kenal satu sama lain . Even semua pakat-pakat busy, but cuba jugak spend time even 1hours. Thanks guys sebab selalu ada dengan aku waktu aku susah dan senang . Sayang ketat-ketat . Lol .

















So that's all for tonight . See you on next entry. Adios amigos. :)

Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Big Galley's Cafe Review

Alhamdulillah !