I'm Sorry !








Assalamualaikum and good afternoon . Okey entry kali nie mungkin agak singkat . I'm really sorry for not updated my blog frequently . Since my class already started , and of course my programme make me selalu buat kerja dekat luar dan sebagainya , aku mungkin jarang update blog . Tapi takpa . Kalau aku ada masa aku akan update . In Shaa Allah .


Sekarang aku di CAIS aka Center of Academic Information System aka LIBRARY . Panjang benor aka aku kan? Hahaha . Nak cerita sedikit laa pasal first semester aku di bumi Borneo . Like seriously aku agak serabut pada awalnye How to Register the course/subjects on my own . For matriculation student like me , they already provide us a schedule . Once in university , I need to create my schedule on my own . Sumpa gelabah biawak bila aku join satu kelas nie but my friends in other group . Wahhh quite difficult weh . Minggu first aku rasa aku asyik "Add" and "Drop" . Kadang-kadang aku pikir , aku nie kelakar jugak kan? Mostly Xeraa will gives me some advice . Like "Eh jangan nak ikut kawan sangat . You need to move on your own" . But you knows me better . Masalah pertama masa aku jejak kaki ke sini , bendaa first yang aku fikir adalah "KAWAN"...


Aku bukan seorang yang cepat ramah dengan orang yang baru aku kenal . Semua orang macam tu kan? Dalam hati aku nie , aku nak je ada kawan ramai . At least tak nampak aku nie lonely nak mampos . Hahaha . So sad right? Jadi sapa-sapa yang ramah tu honestly aku cakap aku jealous sangat-sangat dengan korang . Sebab korang selalu ada idea untuk dibualkan dengan orang baru . Aku nie jenis yang pendiam for the first time but once you know me , i'm a very very naughty person . Hahahaha .


Lagi , aku nie jenis yang less self confident . Bukan dari segi pemakaian or something else , but aku nak cakap yang aku sangat-sangat dan sangat tidak suka bila kena bercakap depan orang ramai . I can talk . BUT if I'm not prepared for it , and it is the worst thing ever . Bila aku buat presentation kawan-kawan di matrik cakap aku lain . Dah macam lecturer dengan suara lantang bagai , but diorang tak tahu hati nie dupdapdupdap macam nak pecah sudah . Sebab aku pikir macam mana nak bagi audience dapat tangkap apa yang aku cuba sampaikan . Isi itu penting . Jadi aku lebih suka bercakap dengan bahasa orang senang paham . Kadang-kadang classmates aku dekat sini cakap aku nie serious tapi dalam masa yang sama aku nie kelakar . Sampai lecturer aku pun gelakkan je . Tapi dalam hati hanya ALLAH je yang tahu . Aku sangat sangat takut bila audience tak dapat input yang aku cuba sampaikan . 


Jadi aku harap sangat-sangat , perasaan malu yang xkena tempat dalam diri aku nie hilang . So please pray for me . Hahahaha . K laa i need to go sebab si Fira dah bebel . Soon i will update about my courses . Chiauuuuuu ...

Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Big Galley's Cafe Review

Alhamdulillah !