Langkawi Island #Day3 #LastDay



Assalamualaikum . Okey hari nie takmau intro panjang-panjang . Aku nak sambung short vacation aku . Last day dah okey ! Memandangkan kami semua late dinner on second day , sampai bilik almost 2a.m and decide nak rehat and shopping kat HIG saja before balik AOR. Tuu pun gegirls mintak boboys hantarkan . Kalau nak ikut depa aku rasa subuh baru balik . Katanya nak lepak Pantai Chenang . Tapi Azam tak galakan kami ikut . Disuruhnya kami balik rehat . Okey okey , Azam memang prihatin . Before balik tu , kami jalan-jalan sampai pekan Kuah . Cari convenient store nak beli roti/biskut spare takut perut lapar tengah malam . Sampai je bilik terus tukar baju and do cleansing . Pastu krohh krohh .


Like seriously , memang tak sedaq apa laa kalau boleh tidoq tu . Memang dasar sleeping beauty . Nasib subuh bangun . Kami decide nak breakfast dalam bilik je . Good things about this homestay is facilities dia lengkap and tip top . Semua ada termasuklah sejadah and telekung sepasang, iron and iron board . Mostly like hotel/motel kena share iron and iron board . Same goes when I go to Krabi past 2 years . Memang susah sangat sebab aku lupa nak bawak universal adapter dan orang Krabi most of them tak faham English . So there will be communication problem . Luckily aku bawak multiusb untuk cas phone and tab .Lepas tu , pack barang siap-siap sebab budak-budak tu cakap nak check out terus . Last day memang tak jalan mana sangat pun . Kami check out dalam pukul 10/11 a.m . 


Kami singgah ke Telaga Habour Park . Like seriously macam kat oversea weh ! Banyak gila yacht ! Mat salleh punya yacht lettew . Dulu pernah berangan nak beli yacht sebijik . Sebab ingat murah ja . Hahaha ! Dasar kiddo ! Berjuta laa harga yacht tu . Angkut pulak dari oversea . Hanya tinggal angan-angan mat jenin . Hahaha ! . Tapi serious tempat tu cantik sangat . Masa nak snap gambar satu group dengan muka tak malunya siap sengih-sengih mintak tourist aka mat salleh yang tengah walking snapkan gambar . That guy are so sporting ! Dia yang minta kami semua lompat . Hahaha .Thank you so munchhyyyy uncle .



Kan aku dah cakap banyak betul yacht kat belakang tu !
Nak mintak mat salleh tu bawak round-round tapi dia tgh baiki pulak !

Lompat si katak lompat ! Gagah lagi dengan pakai skirt !
Peduli apa aku . Aku nak lompat jugak !


Xera's serious face ! Hahahaha


Si galah dan si kemetot !


Bukan senang nak snap gambar dengan Wak Doyok celup nie !
Bersyukur sikit . Hahaha



Gambar nie paling aku benci . Seriously ! 


Next , kami ke Tanjung Rhu . Aku tak sangka aku sampai sana jugak . Ramai yang sarankan aku pi sana . Cantik gila tempat tu . Masa aku sampai sana jaa terus teringkat Phiphi Island . Pasir putih bersih dari sampah sarap , laut ala ala biru sikit . Pastu ada boat yang bawak orang pusing-pusing kawasan sekitar . Tanjung Rhu nie tempat dia agak jauh sikit laa pada pendapat aku . Masa sampai tu takdak laa ramai sangat pengunjung . Tempat parking pun senang saja .


So here we are ! Rhu Lagoon ! Haa nampak dak boat berderet-deret
yang Azzim tunjuk tu? Boat tu laa yang aku cakap bawak penumpang pusing-
pusing kawasan nie . Siap dengan lagu disko lagi ! Hahaha


Behind the scene gais !



Semua muka tak ready . Tangan aku dah kenapa tu?


Blup blup blup ! Oho ! Thats NISA FISH ! And Jikah's face was like
"Aku usya je perempuan depan nie!!!"



Em em em . Segarnya udara kat sini . Sampai terpejam
mata aku . Punya laa fefeeling !


Mak datin kemetot . Aku sedar diri weh ! Hahaha


Putih benor muka aku .



My gegirls ! Love you to the moon and back . Thanks for 7 years being
my bestfriends . Thanks for always giving me advices when I'm in a wrong path.
Thank you so much future architect and ex-matriculations .



Lepas ja balik dari Tanjung Rhu , kami semua ke HIG dulu untuk shopping . This is my first time going to HIG new building . Masuk je dalam serious rambang mata . Chocolate . Itu je aku nak beli . Hahahaha . Aku dengan Jikah share trolley sebab aku beli tak banyak sangat pun . Just beli chocolate yang aku selalu makan such as Daim , Pepero , Kisses , Toblerone and apa lagi tah aku dah lupa nama chocolate tu . Since masa tu tengah ada sales , aku and Jikah share resit . Xera beli banyak katanya kakak dia yang tengah pregnant tu orderkan . Actually mummy ada pesan suruh beli luggage . Aku cakap kalau fulus ada lebih boleh laa aku beli . Memandangkan fulus aku cukup-cukup  ja untuk bayar tiket feri so aku tak beli . Nampak gayanya sebelum masuk University september depan kena pergi cari luggage lagi laa nampaknya . Sebab aku ada luggage saiz medium saja. Gegirls dah habis shopping so tunggu boboys pulak . Jalan jalan sambil tolak trolley tu nampak kiosk Cool Blog . Cepat je aku beratur . Haus gila . Tudia laa botol air tinggal dalam kereta . Padahal handbag besau gila . Kan aku dah cakap aku bawak bagpack . Dalam handbag aku confirm laa ada make up stuff , charger , phone , earphone , powerbank and so on . Mampat tau handbag aku . Uhuks !




Chocolate Flavour plus black pearls always be my favourite !


Then baru gedik-gedik nak lunch . Cari ja restoran mana-mana kat Pekan Kuah tu belambak . Janji sedap , perut kenyang dan harga berpatutan . Aku makan lauk apa tah tak sampai RM5 pun . Murah gila kan . Lepas dah settle makan kami pun ke Jeti . Solat dekat surau dalam tu je . Lepas ja beli tiket , feri kami dalam pukul 4 lebih tak silap aku . So aku text Mummy yang aku dah naik feri . Mummy pick up aku and Jikah kat Jeti Kuala Perlis . 


Actually aku memang suka berjalan . Bila duit simpanan cukup untuk aku berjalan saja la . Kalau takdak memang mereput lah aku kat rumah . Mummy selalu pesan , even kita tengah berseronok berjalan tempat orang , solat jangan tinggal . Macam mak Xera cakap masa kami on the way ke Jeti Kuala Perlis dulu . Since Pulau Langkawi dekat , kami tak boleh jamak' . So make sure bila on trip , solat dulu . Spare telekung dalam kereta . Apps waktu solat belambak . Boleh je download kat phone . Senang sangat . Kalau trip dalam Malaysia senang lagi . Kalau ke oversea , make sure dah study habis and get ready physical and mental. I learn so many thing about vacation from Kak Fatin punya entry bila dia holiday oversea . Go and check her blog @ HoneyKoyuki . So thats all for this entry . See you on next entry ! 

Bye bye ! Annyeong !

Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Big Galley's Cafe Review

Alhamdulillah !