Langkawi Island #Day2





Assalamualaikum . Hi I'm back . Okey hari nie aku nak sambung cerita pasal trip aku ke Pulau Langkawi dengan bestfriend aku . Entry kali nie untuk #Day2 .
Semua dah sedia maklum yang Pulau Langkawi nie takdak laa besaq mana but banyak sejarah yang ada . Macam entry sebelum nie salah satu Pulau Lagenda yang dimiliki oleh daerah Pulau Langkawi nie yang famous Pulau Dayang Bunting . 

The legend of Tasik Dayang Bunting goes like this: The favourite bathing pool of a celestial princess named Mambang Sari was said to be Tasik Dayang Bunting (Lake of the Pregnant Maiden). A prince, Mat Teja, fell madly in love with her and tricked her into marrying him. 

Sadly, their child died from a mysterious illness at the age of seven days. Distraught, the grieving Mambang Sari left the child's body in the lake and returned to her heavenly abode. Today, some believe that barren women who bathe in this lake will be endowed with a child. (All this info I read from here).


credit to the owner
Hari kedua pagi kami semua plan nak naik Cable Car yang terletak di Gunung Machincang. Aku tak ingat tahun bila aku datang Langkawi dengan family . Yang aku ingat masa tu aku kecik lagi . Mummy and ayah datang sini pun sebab ada meeting selama seminggu . Dia punya semangat nak naik cable car tu hanya Allah ja tahu . Hahahaha . Okey kami bertolak dalam pukul 9 lebih . Sekarang zaman dah canggih . Guna ja Apps Waze sebagai GPS kita . Terima kasih Jikah sebab dah jadi tourist guide tunjuk jalan . Masa sampai tu aku perasan jugak tourist makin ramai . Panjang lah jugak beratur . Tapi demi cable car dan sifat aku yang mostly love nature nie aku sanggup bertahan di tengah panas padahal masa tu kepala aku dah start berdenyut. Mummy is my private doctor. So she will make sure that in my handbag have my medicine . Dia cakap kalau jadi apa apa senang sebelum ke hospital . Dia lupa agaknya anak kesayangan dia nie tak suka hospital . Haha .


Masa hampa dah beratur tu tu hampa kena masuk dalam SkyDome dulu . 

“The first outdoor SkyDome in Asia is now emerge in Langkawi SkyCab.”


Bangga sikit weh . FIRST OUTDOOR SKYDOME IN ASIA KOT !!!! SkyDome offered 360 degrees of 3D image projections which easily covered your field of view. The sensation is lifted into next dimension and further enhanced with high definition (HD). 


So this is SkyDome Malaysia .Kat dalam tu laa depa akan pasang
3D video . Setahu aku setiap kali video akan berbeza . Masa aku pi tuu
depa tayang yang macam roller coaster tu . Mau kembang tekak aku lepas tu.
Haha . Apapun kipidap dogibap !


Okey before kita naik cable car , ada staff nie masa aku datang tu perempuan
dia akan tangkap gambar group kita . Gambar nie Azzim yang beli sebab dia tak beli
gambar masa kami buat Island Hopping.


So here was gegirl's ticket


Hakak lanje muka kekwat hakak ! Uhuks !




Hakak nak bagitau satu rahsia . Budak sebelah hakak tu takut gayat .
Penat layan dia sebelum sampai stesen. Bukan apa, penat mengusik .
Hahaha . Kuajo gila aku . HAHAHA



Hai budak depan muka macam tak ready jaa lagi .




Senyum sampai hilang mata aku !




So group picture . Masa nie kat stesen kedua . Panas litlit . Sumpah aku menyesal
berdiri depan Aiman . Uhuks !




Since dah tengahari , kita orang decide untuk makan dekat Telaga 7 . Beli bungkus pastu picnic kat sana . Penat gila memanjat teqa nak sampai pun . Aku rasa nie telaga yang ke-2 rasanya . Semput dah aku . Memandangkan panas , aku makan bawah pokok and duk rilek-rilek menikmati panorama . Yang lelaki pakat terjun mandi habis lepas makan . Kuak lentang empat lima kali . Terjun dua tiga kali pastu naik . Yang gegirls selfie . Aku memang takdak mood dah time tu . Kan dah cakap yang aku tak suka panas and aku xsuka memanjat . So, daripada aku duduk dalam kereta baik aku gagah jugak panjat . At least boleh tenangkan kepala hotak aku yang tengah serabut.




Aku ambik gambar Xera dari instagram . Actually kat aku takdak langsung
gambar kat sini . Letih memanjat rasanya . Hahaha . By the way , it contain
very very very beautiful scenery and nature .


After that kami balik mandi solat and rehat . Dalam pukul 5.30 rasanya kami ke Pantai Chenang . Teringin nak buat parasailing tapi memandangkan kami semua masih dalam budget aku diamkan diri . Then decide nak main Banana Boat . Aku tak pernah lagi main benda nie . Dulu masa holiday di Lumut, Perak ada jugak cousin-cousin aku ajak naik Banana Boat . Masa tu aku memang takut air . Sebab dah banyak kali lemas . Thanks Allah . Sampai hari nie aku masih bernyawa. Dalam pukul 6.30pm naik banana boat tu . Setelah dipujuk and dirayu dapat laa sorang RM10 . Sepatutnya 6 orang sorang rm10 . Since  Aiman tak ada and nanti takdak orang akan jaga barang kami semua telah memaksa Farid untuk tinggal di daratan . Hahaha . Dah alang-alang dah petang tuu , terus tengok sunset lah . 




Nampak jerawat hakak yang tengah galak menaik ! Kah !



Bersama mak datin  kesayangan !


Okey Xera okey !



Never give up on things that you can't live a day without


Ihiks ! Thanks Xera bagi pinjam shawl . muah muah muah !


So thats all for #Day2 . Memandangkan malam semua pakat letih so kami decide nak late-dinner . Dalam pukul 11pm baru keluar cari makan kat area Chenang . Area chenang memang best dan rancak . Banyak hotel/motel/restoran di situ . Tak kurang juga dengan convenient store . So senang nak dapat makanan halal . Okey see you on next entry !

Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Big Galley's Cafe Review

Alhamdulillah !