Langkawi Island #Day1





Okey untuk post kali nie aku nak cerita sikit pasal short vacation aku dengan kawan-kawan rapat aku dari zaman sekolah menengah. Agak lama jugak kami semua discuss hala tuju short vacation nie . Selepas berbincang dan berdebat , semua pakat nakpi Pulau Langkawi dulu . Memandangkan Pulau Langkawi yang paling dekat dan aku sendiri pun dah lama tak jejak pulau tu . Sedih namati . Hahahaha. 


Masa tengah discuss tu, aku masih lagi di Matrikulasi . Disebabkan busy dengan kelas , tutorial , assignment yang bertimbun , dengan kuiz dan exam is around a corner so aku serahkan semuanya biar kawan aku yang settle pasal trip tu . Dia yang akan uruskan semua . Alhamdulillah aku dikurniakan sahabat yang tak banyak songeh dan senang minta tolong . Azam , aku sayang hang kembaq (share birthday date) ! 



Trip kami 3 hari 2 malam . 3 orang perempuan dengan 4 orang lelaki . Kami pilih untuk sewa bilik . Ambik 2 bilik untuk lelaki dan perempuan , MPV Avanza sebiji and Island Hopping . (Ke dengan cable car sekali tah? Aku lupa. hehehehe) . So pada hari Selasa 5 May 2015 pagi kita orang jumpa di Jeti Kuala Perlis . Tak silap aku kita orang naik feri dalam pukul 9 lebih . So tunggu kejap jela . Sampai sana dalam pukul 10/11 lebih . Tunggu agen yang datang hantar kereta kita orang tu pulak . Dengan panas time tu . Kalau tak sememeh tu tipu laa . I'm that kind of person yang tak boleh peluh-peluh and cuaca panas . Badan aku tak tahan . 




Girls Luggage . Aku still dengan gaya backpacker .


Lepas ja dapat kereta kita orang bertolak ke Homestay tu . (Maaf aku tak ingat nama Homestay tu . Yelah orang yang tolong adjustkan) . Bagi aku tempat tu strategik la jugak . Sebab kedai makan , pantai chenang takda laa jauh mana . Once bila dah sampai bilik tu letak je barang terus keluar cari kedai makan . Lapo benor den . Tak sampai 5 minit pun dari homestay tu . Oh sebelum terlupa , minyak kereta kita orang kongsi sorang RM10 . Full tank (RM70) . Boleh laa untuk keliling Pulau dalam masa 3 hari . Actually group kita orang nie jenis plan last minutes . Masa kat kedai makan laa baru nak plan nakpi mana , nak buat aktiviti apa . Haha . Baru laa suprise kan kan? So lepas makan kita orang decide nak buat island hopping dulu . Azam yang settle kan semua . Aku ikut like a boss . Haha.


1)  Pantai Beras Basah




Susah nak dapat gambar group sebab kita orang tak bawak monopod .
So dengan muka tak malu siap sengih-sengih kerang busuk mintak
tolong dengan tourist kat situ .

I really love nature . I love a beautidul scenery . I'm using my baby Samsung
Galaxy Note 2 for this picture . Beautiful isn't it? When seeing this picture,
now I missed Krabi so much . Harap dapat pergi sana lagi.



Panasnya ! Nampak putih ja muka aku . Sun's effect okey .


Faz , Gkah and Nisa . Forever bestfriends ! We promised that we are going for
the next trip together !


Kanak-kanak ribena yang dah puas berendam dah naik darat .






 2) Tasik Dayang Bunting

Okey nie gambo solo molo hakak . Jet jet candid . Kahkah !


Aiman jadi camera man . Hakak Xera tengah pandang apa tu?




So this is our first trip together . #RelationshipGoals


Gambar masa dekat Eagle Island takda sebab helang tak turun pun . Hahahaha . Dah petang . Pakcik tu cakap kalau datang pagi helang ada laa . So takda rezeki aku nak tengok helang makan . T..T . Kita orang balik pun almost 7pm . Sampai je bilik terus rushing mandi and solat asar then rehat kejap . Lepas isyak baru kita orang keluar makan . Kita orang makan dekat area Dataran Helang . Aku yang masih kenyang just order dessert . Memandangkan dah lebih 2 bulan trip nie maka aku dengan rasminya dah lupa apa yang aku dah makan masa tu . Hahaha . Lepak cara anak muda zaman sekarang , dengan ada nya 4 orang bodyguard yang sayang sangat dekat kami semua nie , aku rasa selamat . No doubt sebab Azzim adalah polis . Hehehe . Terima kasih sebab jaga kami yang perempuan nie . Tambah-tambah aku nie yang banyak songeh takleh kena panas laa , semput naik tangga laa . Hahaha .




Banyak lagi gambar yang takdak kat aku .
Masa nie kami semua ada dekat bawah patung Burung Helang . Masa nie dah almost 1a.m
But masih ramai lagi tourist yang lepak sini . Ada yang siap bawak pancing lagi .

End of our 1st day Vacation . Next part I will post soon . Aku dah kering idea nak tulis apa . Malam nie In Shaa Allah kalau sempat lepas Isyak aku start writting . Actually entry nie aku dah tulis sebulan lepas . Memandangkan aku masa tu kena chicken pox pastu sambut puasa then raya sekarang jela aku baru mampu nak tulis balik . So see you soon !


Comments

Popular posts from this blog

Al Fatihah buat Arwah Tok Wan

Big Galley's Cafe Review

Alhamdulillah !